‘Wat we hier doen, is echt’

Hoe is dat, als je eerst functioneel beheerder bent en daarna consultant functioneel beheer? Wat is de impact die Planbizz maakt? Ron Rothe vertelt hoe hij dat ervaren heeft in zijn eerste jaar bij Planbizz.

Twee weten meer

“Voordat ik de overstap maakte naar Planbizz had ik meer dan vijf jaar in de zorgsector gewerkt als functioneel beheerder. Bij Planbizz ging ik vrij snel aan de slag bij twee verschillende opdrachtgevers. Bij deze opdrachtgevers werkte ik nauw samen met een collega van Planbizz. Dat was handig voor mij, want als kersverse consultant leerde ik veel van hem. Ik ontdekte dat het ook voor de klanten een win-winsituatie was, omdat we op deze manier mogelijkheden hadden om samen te sparren over vraagstukken die bij deze klant speelden. Dat komt het oppakken van deze vraagstukken ten goede. Ook zorgde het voor continuïteit bij ziekte of verlof. Dat dit goed werkt, heeft zich in de praktijk bewezen.”



Wennen

“Waar ik in het begin aan moest wennen, is dat je als consultant bij een opdrachtgever direct ‘aan’ staat. Je moet jezelf de nieuwe werkomgeving sneller eigen maken dan wanneer je start in een baan in loondienst. Alles staat of valt daarbij met goed verwachtingsmanagement. Wat zijn de prioriteiten binnen de opdracht? Wat verwacht je van elkaar? Hoe ziet de planning eruit? Dat is essentieel voor het succesvol uitvoeren van een opdracht – en het werkt ook heel prettig. Laatst had ik een opdracht ruim binnen de tijd gerealiseerd. Dat leverde mij een mooie pluim op van de opdrachtgever. Dit succes was zeker ook mede te danken aan de persoon binnen die organisatie met wie ik een goede manier van samenwerken had. Ook dat is wezenlijk voor het succesvol afronden van een opdracht.”


Meegroeien met het bedrijf

“Ook binnen Planbizz zelf doen we veel samen. We bouwen echt met elkaar aan het bedrijf, van het maken van het personeelshandboek tot het meedenken over de visie. Dat vind ik best bijzonder. We zijn een groeiende organisatie waar veel aandacht is voor de medewerkers en er is onderling een grote bereidheid om elkaar te helpen en om technische en inhoudelijkekennis met elkaar te delen. Daarnaast organiseren we ook zogeheten ‘thematafels’, waarbij we met functioneel beheerders van buiten Planbizz ervaringen delen over een bepaald thema. Het is interessant om zo van elkaar te leren. Hierdoor kun je jezelf steeds verder ontwikkelen en groei je als persoon mee met het bedrijf. Ik vind dat heel leuk.”

Woorden en daden

“Rocco is de drijvende kracht achter onze missie: in 2035 moet elke organisatie in de gezondheidszorg en overheid tevreden gebruikmaken van workforce planning- en roostersoftware die wél werkt. Daar zet hij zich met veel enthousiasme voor in en dat werkt enorm aanstekelijk. Het mooie is dat dat ook weer nieuwe medewerkers aantrekt die ook dat enthousiasme hebben. Al tijdens ons eerste gesprek merkte ik dat zijn gedrevenheid voortkomt uit een intrinsieke motivatie. Rocco wil met Planbizz functioneel beheer daadwerkelijk verbeteren. Dat maakt dat het ‘echt’ is wat we hier doen. Enthousiasme wordt in daden omgezet en daar voel ik me goed bij.”

Ben je een functioneel beheerder die de volgende stap wil zetten in zijn of haar loopbaan? Bekijk dan onze vacatures en kom met ons in contact voor een vrijblijvende kennismaking.

Over de auteur

Rocco Agterberg

Inmiddels ondersteun ik al 20 jaar maatschappelijke organisaties bij het optimaal benutten van hun WFM-, planning- en roostersoftware. Ik ben er namelijk van overtuigd dat dit bijdraagt aan een toekomstige bedrijfsvoering waarvan heel Nederland profiteert. Naast mijn passie voor ondernemerschap, ben ik sportief en heb ik een grote liefde voor praktische filosofie. Ben je benieuwd wat ik voor jou kan betekenen of wil je vrijblijvend kennismaken? Stuur mij dan gerust een berichtje via LinkedIn.

Gerelateerde artikelen

planning software MMC

Klantcase QuickScan Functioneel Beheer ORTEC WS MMC

Planbizz helpt maatschappelijke organisaties bij het optimale gebruik van workforce planning- en roostersoftware. Wat is onze werkwijze tijdens de selectie, implementatie en functioneel beheer? Welke resultaten ervaren onze opdrachtgevers? In onze klantcases vragen we opdrachtgevers om hun ervaringen kort en krachtig te beschrijven. Met in deze editie: de uitvoering van onze QuickScan van functioneel beheer van workforce planning- en roostersoftware bij het Maxima Medisch Centrum (MMC).
Lees meerKlantcase QuickScan Functioneel Beheer ORTEC WS MMC