Het tweede Nationale Gebruikerstevredenheidsonderzoek planning- en roostersoftware is gestart!

Op 2 april is het Nationale Gebruikerstevredenheidsonderzoek planning- en roostersoftware 2024 gestart. Eindgebruikers, functioneel beheerders, leidinggevenden en andere belanghebbenden binnen de overheid en de zorg kunnen hierin aangeven wat er goed gaat en wat er beter kan in het gebruik van deze software. Met als doel: gezamenlijk toewerken naar planning- en roostersoftware die wél goed voor hen werkt.

Waarom is dit onderzoek zo belangrijk?

Veel maatschappelijke organisaties worstelen met het gebruik van hun planning- en roostersoftware. Er heerst ontevredenheid. Men mist flexibiliteit of functionaliteiten. Of er wordt met Excel-bestanden gewerkt om de ‘gaten’ te vullen. Een pijnlijke constatering, want planning- en roostersoftware is voor veel maatschappelijke organisaties een van de belangrijkste voorwaarden voor een duurzame bedrijfsvoering.

De eerste stap naar de oplossing is een onderzoek. Waar knelt het precies? Wat zijn de uitdagingen van vandaag en morgen? Dat is wat Planbizz samen met organisaties in de zorg en overheid in kaart brengen met het Nationale Gebruikerstevredenheidsonderzoek. Al die resultaten bespreken we tijdens een online live-event én komt vervolgens overzichtelijk samen in het onderzoeksrapport, inclusief concrete best practices.

Vervolgens worden de uitdagingen en mogelijke oplossingen ook besproken tijdens zogeheten thematafels. Hiermee kunnen maatschappelijke organisaties leren van elkaar en hoeven dus niet zelf het wiel opnieuw uit te vinden. Zo werkt Planbizz samen met maatschappelijke organisaties gezamenlijk toe naar planning- en roostersoftware die wél naar tevredenheid werkt – en daarmee naar een toekomstbestendige bedrijfsvoering.

Landelijke kennisdeling

Rocco Agterberg, directeur van Planbizz: ‘Als je bereikt dat de software optimaal voor je werkt, dan heb je altijd de juiste medewerker op het juiste moment op de juiste plek. En dat is precies wat maatschappelijke organisaties nodig hebben om burgers goed van dienst te kunnen zijn. Dat hogere doel, daar draagt Planbizz graag aan bij. Dat doen we met consultancy, maandelijkse thematafels en ook met dit jaarlijkse onderzoek. Daarmee brengen we de kennis en ervaringen van verschillende organisaties en experts bij elkaar. Hierdoor kom je tot waardevolle inzichten en praktische tips waarmee maatschappelijke organisaties hun planning- en roostersoftware nog beter kunnen gebruiken zodat deze wél goed voor hen werkt. En daar heeft uiteindelijk heel Nederland plezier van.’

Dit jaar zorg en overheid

In 2023 voerde Planbizz voor het eerst het Nationale Gebruikerstevredenheidsonderzoek uit. Toen was dat alleen gericht op de zorg. Er werd massaal gereageerd op de oproep om ervaringen over deze software te delen. Het onderzoeksrapport: Benut jouw planning- en roostersoftware optimaal II Planbizz leverde een interessant beeld op van het gebruik van planning- en roostersoftware in de zorg in Nederland. Vooral door de praktische tips en oplossingen werd het rapport een must have voor iedereen in de zorg die met deze software werkt. Omdat ook overheidsorganisaties worstelen met het gebruik van planning- en roostersoftware en zij op dezelfde manier van elkaar kunnen leren, richt het onderzoek zich dit jaar naast de zorg ook op overheidsorganisaties.

Meedoen is volop winst

Ben jij eindgebruiker, functioneel beheerder, leidinggevende of een andere belanghebbende als het gaat om planning- en roostersoftware? En werk je binnen de overheid of in de zorg? Doe dan vooral (weer) mee met het Nationale Gebruikerstevredenheidsonderzoek planning- en roostersoftware. Dit onderzoek is een online vragenlijst en het invullen duurt slechts tien minuten. Voor die kleine investering krijg je het onderzoeksrapport toegestuurd inclusief best practices waar je direct mee aan de slag kunt. Daarnaast krijg je een uitnodiging om bij het live webinar te zijn op donderdag 27 juni waarin de onderzoeksresultaten gepresenteerd worden. Een mooi moment om andere deelnemers te ontmoeten en te leren van elkaar.

Met jouw input draag je ook nog eens bij aan een maatschappelijk belang, namelijk het verbeteren van de bedrijfsvoering  binnen jouw organisatie én binnen andere maatschappelijke organisaties. Volop winst in slechts tien minuten. Je hebt tot 9 juni de tijd om de vragen te beantwoorden. Deel dit onderzoek vooral ook binnen jouw organisatie en netwerk. Want: hoe groter het bereik, hoe meer impact we met elkaar kunnen maken.

Ja, ik doe mee aan het Nationale Gebruikerstevredenheidsonderzoek planning- en roostersoftware 2024.

Over de auteur

Rocco Agterberg

Inmiddels ondersteun ik al 20 jaar maatschappelijke organisaties bij het optimaal benutten van hun WFM-, planning- en roostersoftware. Ik ben er namelijk van overtuigd dat dit bijdraagt aan een toekomstige bedrijfsvoering waarvan heel Nederland profiteert. Naast mijn passie voor ondernemerschap, ben ik sportief en heb ik een grote liefde voor praktische filosofie. Ben je benieuwd wat ik voor jou kan betekenen of wil je vrijblijvend kennismaken? Stuur mij dan gerust een berichtje via LinkedIn.

Gerelateerde artikelen

planning software MMC

Klantcase QuickScan Functioneel Beheer ORTEC WS MMC

Planbizz helpt maatschappelijke organisaties bij het optimale gebruik van workforce planning- en roostersoftware. Wat is onze werkwijze tijdens de selectie, implementatie en functioneel beheer? Welke resultaten ervaren onze opdrachtgevers? In onze klantcases vragen we opdrachtgevers om hun ervaringen kort en krachtig te beschrijven. Met in deze editie: de uitvoering van onze QuickScan van functioneel beheer van workforce planning- en roostersoftware bij het Maxima Medisch Centrum (MMC).
Lees meerKlantcase QuickScan Functioneel Beheer ORTEC WS MMC