Functioneel beheer InPlanning

Expert aan het woord: Freija Vermolen

Met een nieuwe medewerker hoop je als werkgever stiekem altijd op een schaap met vijf poten. In dit geval hebben we die gevonden!

Met een nieuwe medewerker hoop je als werkgever stiekem altijd op een schaap met vijf poten.

In dit geval hebben we die gevonden! Freija Vermolen werkte eerder als verpleegkundige én als planner én als applicatiebeheerder. Daardoor kan zij zich als geen ander verplaatsen in al deze rollen. En dat gaat ze nu als Consultant Functioneel Beheer doen bij onze opdrachtgevers.

De overstap naar Planbizz voelt voor Freija als een spannend, nieuw avontuur. Een avontuur dat eigenlijk al een poosje in het verschiet lag, vertelt Freija. “Ik ken Patricia Engelbert, nu mijn collega bij Planbizz, namelijk al een hele poos. In twee eerdere banen werkten we met elkaar samen. We hielden contact en Patricia vertelde mij al eens hoe enthousiast ze was over het werken bij Planbizz. En of dat niet ook iets voor mij zou zijn. Maar op dat moment zat ik goed op mijn plek. Ik had hele fijne collega’s en dat vind ik belangrijk. Uiteindelijk ben ik toch eens bij Planbizz gaan praten. De gesprekken met recruiter Dennis en met Rocco, de drijvende kracht achter Planbizz, voelden als een warm bad. Het fijne contact tussen collega’s ervaar ik bij Planbizz ook. Het is een soort familie waar iedereen betrokken is bij elkaar en de verantwoordelijkheid pakt om de organisatie verder op te bouwen. Ik kreeg het vertrouwen om vanuit mijn ervaring de stap naar consultant te zetten. Dat voelde goed.”

Een bijzondere loopbaan

Voor Freija is de functie van consultant dus nieuw, maar de inhoud van het werk zeker niet. Applicatiebeheer heeft ze zichzelf eigen gemaakt en InPlanning kent weinig geheimen voor haar. Maar ze begon ooit in de zorg. Freija: “Ik heb 16 jaar lang in de GGZ gewerkt. Eerst als verpleegkundige in de flexpool en als zzp’er in de thuiszorg. Na de komst van mijn derde kind begonnen de wisselende diensten mij een beetje op te breken. Ik had behoefte aan meer regelmaat. Ik kon toen bij dezelfde organisatie aan de slag als planner. Dat was mijn eerste kennismaking met InPlanning. Ik vond de ‘achterkant’ van dat systeem meteen heel interessant. Van lieverlee krijg ik er steeds meer applicatiebeheertaken bij en dat beviel me goed.” Freija groeide uit tot dé vraagbaak rond InPlanning. Ze adviseerde over processen en was betrokken bij verschillende projecten.

Altijd iets gaande

Na de GGZ werkte Freija als applicatiebeheerder bij een organisatie voor ouderenzorg en bij een bedrijf dat operationele software maakt voor onder andere uitzendbureaus. Naast haar werk en gezin rondde ze ook nog een post bachelor Bedrijfskunde af. “Op de een of andere manier gebeurt er altijd veel in mijn leven. Er is altijd wel iets gaande óf er is iets onderweg. Daar ga ik goed op blijkbaar”, zegt Freija lachend. “In dit werk heb je dat ook. De ene dag loopt alles op rolletjes en de volgende dag ligt er ineens een ingewikkelde vraag of groot verzoek op tafel. Ik vind het superleuk als ik dan kan zeggen: ja, dat lukt! Het mooie aan dit vak vind ik dat ik ervoor kan zorgen dat het gebruik van de planningsoftware beter verloopt voor de gebruikers. Wat kunnen we verbeteren? En: hoe houden we het zo simpel mogelijk? Dat ik vanuit mijn eerdere werkervaring snap waar planners en zorgmedewerkers tegenaanlopen, is redelijk uniek denk ik. Een handige combinatie in mijn nieuwe rol als consultant.”

Balans

Inmiddels is Freija gestart met haar eerste opdracht, bij een revalidatiecentrum in Enschede. Daar moet in korte tijd veel werk verzet worden. Om in balans te blijven in haar drukke leven zoekt ze ontspanning in sport en beweging. Zo is Freija vaak op de tennisbaan te vinden en wandelt ze graag met haar twee honden. “Tijdens mijn werk kan ik met tig dingen tegelijk bezig zijn. Maar zodra ik ga tennissen is het alleen nog de baan, het racket en de tegenstander. Dat maakt mijn hoofd dan weer lekker leeg.”

Ben je als functioneel beheerder van planning-  en roostersoftware ook toe aan de volgende stap in je loopbaan? Neem dan een kijkje naar onze uitdagende vacatures of neem contact op via onze contactpagina.

Over de auteur

Rocco Agterberg

Inmiddels ondersteun ik al 20 jaar maatschappelijke organisaties bij het optimaal benutten van hun WFM-, planning- en roostersoftware. Ik ben er namelijk van overtuigd dat dit bijdraagt aan een toekomstige bedrijfsvoering waarvan heel Nederland profiteert. Naast mijn passie voor ondernemerschap, ben ik sportief en heb ik een grote liefde voor praktische filosofie. Ben je benieuwd wat ik voor jou kan betekenen of wil je vrijblijvend kennismaken? Stuur mij dan gerust een berichtje via LinkedIn.

Gerelateerde artikelen

planning software MMC

Klantcase QuickScan Functioneel Beheer ORTEC WS MMC

Planbizz helpt maatschappelijke organisaties bij het optimale gebruik van workforce planning- en roostersoftware. Wat is onze werkwijze tijdens de selectie, implementatie en functioneel beheer? Welke resultaten ervaren onze opdrachtgevers? In onze klantcases vragen we opdrachtgevers om hun ervaringen kort en krachtig te beschrijven. Met in deze editie: de uitvoering van onze QuickScan van functioneel beheer van workforce planning- en roostersoftware bij het Maxima Medisch Centrum (MMC).
Lees meerKlantcase QuickScan Functioneel Beheer ORTEC WS MMC