Case Resto VanHarte

Planbizz helpt je bij de selectie, implementatie en functioneel beheer van planning software. Maar wat is onze werkwijze tijdens softwareselectietrajecten en functioneel beheer en welke resultaten ervaren onze klanten? In onze referentiecases vragen we klanten om hun ervaringen kort en krachtig te beschrijven. Met in deze editie: Bart van Heugten, die als Financieel Manager sinds 2019 werkzaam is bij Resto VanHarte.

Planbizz helpt je bij de selectie, implementatie en functioneel beheer van planning software. Maar wat is onze werkwijze tijdens softwareselectietrajecten en functioneel beheer en welke resultaten ervaren onze klanten? In onze referentiecases vragen we klanten om hun ervaringen kort en krachtig te beschrijven. Met in deze editie: Bart van Heugten, die als Financieel Manager sinds 2019 werkzaam is bij Resto VanHarte.

Over Resto VanHarte

Resto VanHarte streeft al sinds de oprichting in 2004 naar een Nederland met minder eenzaamheid. In dit kader organiseert de stichting betekenisvolle ontmoetingen tussen buurtbewoners om zo de zelfredzaamheid van individuen en de samenredzaamheid van lokale gemeenschappen te vergroten. Centraal hierbij staan betaalbare en heerlijke driegangendiners die mensen met elkaar verbinden en stimuleren om actief mee te doen als vrijwilliger in de buurt. Resto VanHarte heeft de ANBI-status en is een CBF-erkend Goed Doel.

Behoefte Resto VanHarte

Resto VanHarte is mogelijk dankzij de hulp van vrijwilligers en donateurs en de samenwerking met bedrijven, fondsen en overheden. In de afgelopen jaren heeft de stichting hard gewerkt aan het verder professionaliseren van de organisatie(structuur). Een belangrijk onderdeel hiervan is het proces omtrent (workforce) planning. In het verlengde hiervan heeft Resto VanHarte Planbizz ingeschakeld om de voor hen best passende workforce planning software te vinden.

Softwareselectietraject Resto VanHarte

Tijdens het softwareselectietraject voor Resto VanHarte heeft Planbizz een maatwerk selectiestrategie geformuleerd en daaropvolgend een vooronderzoek en marktonderzoek uitgevoerd. Aan het eind van de selectieprocedure resulteerde dit in een concreet eindrapport en ondersteuning bij de offerte-aanvraag en keuze tussen verschillende geschikte leveranciers van workforce planning software.

“Wij hadden intern onvoldoende tijd en kennis van de complexe markt met workforce planning software om zelf een selectietraject uit te voeren”

Tijd en kennis voor selectieprocedure

Financieel Manager Bart van Heugen is sinds 3,5 jaar werkzaam bij Stichting VanHarte en blikt terug op de selectieprocedure. “Begin 2022 hebben wij Planbizz ingeschakeld, aangezien wij zelf geen uren beschikbaar hadden om een selectietraject uit te voeren. Ook was er intern onvoldoende kennis aanwezig van de complexe markt met workforce planning software. Bij ingang van het traject hoopten wij een lijst te krijgen met 3 of 4 geschikte leveranciers die het best aansloten op onze wensen.”

“Ik kan Planbizz van harte aanbevelen en heb het contact ervaren als duidelijk, tijdig en adequaat”

Prettige samenwerking

Conform de wens van Resto VanHarte heeft Planbizz een lijst opgeleverd met 4 geschikte leveranciers en een nadere duiding hiervan. De leveranciers zijn gematcht op zowel functionele behoeften als het DNA en de filosofie van de stichting. Bart: “Tijdens het softwareselectietraject hebben we zeer prettig samengewerkt met Rick van Planbizz. Hij heeft ons goed op de hoogte gehouden van alle stappen en ik heb het contact ervaren als duidelijk, tijdig en adequaat. Planbizz heeft meer kennis van deze markt dan de meeste organisaties en heeft voor 100% geleverd waar wij om gevraagd hebben. Ik kan Planbizz dan ook van harte aanbevelen.”

Over de auteur

Rocco Agterberg

Rocco is de oprichter van Planbizz. Al meer dan 15 jaar helpt hij toonaangevende organisaties om succesvoller te worden met de best passende Workforce Planning software. Naast zijn werk voor en bij opdrachtgevers, schrijft hij ook waardevolle content waarmee organisaties verder kunnen groeien.

Gerelateerde artikelen

Hoe stem ik plannen rondom planningssoftware op elkaar af?

Hoe stem ik plannen rondom planningssoftware op elkaar af?

Binnen veel organisaties worden plannen gemaakt die direct of indirect invloed hebben op het gebruik van workforce planning software. Wanneer deze plannen tussen verschillende afdelingen niet of onvoldoende op elkaar worden afgestemd, kunnen ze conflicteren. Het BiSL-proces Informatiecoördinatie is bedoeld om dit scenario te voorkomen door de inhoud en organisatie van plannen op strategisch niveau te coördineren en optimaal op elkaar af te stemmen.
Lees meer
Hoe beheer ik informatieuitwisseling rondom planningssoftware?

Hoe beheer ik informatieuitwisseling rondom planningssoftware?

Binnen organisaties wordt zowel intern als extern steeds meer informatie uitgewisseld. Een belangrijke rol hierin spelen IT-systemen zoals workforce planning software. Doordat er in de keten geen hiërarchie bestaat, is een goede samenwerking tussen ketenpartners noodzakelijk om op een veilige manier het meeste uit de software te halen en continu de juiste optimalisaties aan te brengen. Het BiSL-proces Ketenpartners management faciliteert dit door de samenwerking tussen de eigen organisatie en ketenpartners zo goed mogelijk te definiëren en onderhouden.
Lees meer
Hoe stel ik beleid op rondom planningssoftware?

Hoe stel ik beleid op rondom planningssoftware?

De juiste workforce planning software helpt organisaties om mensen, mensen, middelen en bedrijfsprocessen optimaal op elkaar af te stemmen. Om dit mogelijk te maken, moeten diverse randvoorwaarden binnen de organisatie echter wel op orde zijn. Het BiSL-proces Strategie inrichting IV-functie definieert hoe de besluitvorming over planningssoftware wordt georganiseerd, zodat de organisatie op basis van een samenhangend organisatiemodel concrete beleidskeuzes kan maken.
Lees meer